KIIRUSTA ON PITÄNY! Tässä on menty viimeajat tukka putkella,eikä oikein nettiinkään ennätä kirjoitella.Mutta vähän sentään tekstintynkää tulee nyt.Viime viikonloppuna olin Purmon Loppisrace-tapahtumassa myymässä ja siellä oli taas fantastisen mukava ilmapiiri ja sää kovinkin kuuma,kauppa kävi ja kansaa vaelteli sankoin joukoin pitkin kylänraittia.Perjantai-iltana näki taas monia tuttuja ,joita enää harvoin saa tavata ja lauantaina sitten oli mulle vähän oudompia kasvoja.Tikkaustauluja puhuteltiin paljon ja myin niitä taas vinon pinon,niinkuin viimekesänäkin.No iltasella piti saada autosta myymättä jääneet tavarat nopeasti varastoon,kun aamuyöllä oli lähtö Norrbotteniin ostosmatkalle.Nukuin reilut kolme tuntia ja voi että oli takkuinen lähtö,mutta mentävä oli jotta saa asiakkaille antiikki-ihanuuksia.Oulun moottoritielle päästyäni säikähdin sitten kunnolla,kun auto meni sivupenkalle ja mä olin puolinukuksissa.Ei auttanut kuin kurvata ABC:n pihalle ja ottaa torkut,tais mennä pari minuuttia,kun kellistin pään tyynylle ja olin unessa.Heräsin tunnin kuluttua ja kummasti niinkin pieni breikki auttoi,tien päälle taas .Kurvasin hutokauppapaikalle pari minuuttia myöhässä ja autoja oli aivan kauhiat jonot jokapaikas,siellä oli lievästi liioitellen varmaan miljoona ihmistä.Tsekkasin muutaman tavaran jo etukäteen,mutta hinnat nousi niin korkealle,ettei toivoakaan jälleenmyynnistä.Taas tienpäälle...löytöjä alkoi tulla ja kolmenaikaan olin saanut reissun pelastettua,eli senverran tavaraa kuin uskollinen vetojuhtani VW otti vastaan.Ajoin iltapäivällä sitten Bodeniin yöksi,siellä oli ihana pikku hotelli Nivå,jossa olen yöpynyt monesti.Illalla oli aikaa suunnitella kaupan muutosremppaa,kotona se ei jostain syystä onnistu,kun koskaan ei ole rauhallista hetkeä tuntia kauempaa.Nukuin hyvin ja pitkään,aamupalan jälkeen lähdin kaupungille katsastamaan josko pari tuttua liikettä on avoinna ja sitten vähän lisää pikkuhankintoja.Paluumatkalla maanantaina poikkesin Kalixiin tutulle antiikkikauppiaalle ja sain ostaa vielä pari ihastuttavaa lastentavaraa ja viikonlopun ehdoton löytö-kuivattuja kasveja 1940-luvulta tooosi iso kansio,siinä riittää syysilloiksi kehystettävää.Haaparannassa poikkesin Ican maximarketissa ja sitten olinkin jo takaisin kotimaan kamaralla.Torniosta ajaa meille kotipihaan n.neljä ja puolituntia...kuuntelin autossa vanhoja c-kasetteja ja kun Epuilta pauhasi:....voi mua väsynyttä rellestäjä'ä,osaanko kotiini tulla.Maailmalle mitä musta pellestä jää ,vain karmeita tarinoita repussa mulla...NIIN tuli vähän tunne että minäkö siinä laulan vai onko se sittenkin Martti! Kotipihaan kurvasin kello 23.30 ja koko reissu meni aurinkoisen kuumissa tunnelmissa.Seuraavana aamuna olikin herätessä kaksi lamppua katossa ja ylösnoustessa jalat eivät meinanneet toimia,huijuin kuin palmu tuulessa,vähän matka otti vanhan rouvan voimille,mutta mukavaa silti että hengissä ollaan.Moni vanha tavarakin on jo löytänyt uuden kodin.Matkaa jatketaan....